Policy for inspelning av telefonsamtal

När du ringer vår kundtjänstavdelning kan vi komma att spela in ditt samtal. I denna artikel hittar du all information om vår policy för inspelning av telefonsamtal.

 

>Varför spelar ni in telefonsamtal?

Vi spelar in samtal i kvalitets- och utvärderingssyfte. Vårt mål är att säkerställa att du får bästa möjliga service när du kontaktar oss, via telefon eller med andra medel.

 

>Kan jag vägra att spelas in?

Ja, du blir ombedd att acceptera eller neka inspelningen i början av samtalet. Om du nekar avbryts inspelningen och allt som spelats in raderas omedelbart.

 

>Hur länge sparar ni inspelade telefonsamtal?

Vi behåller inspelningarna i 21 dagar, med start från den dag då inspelningen gjordes.

 

>I vilket land lagrar ni inspelade telefonsamtal?

Inspelningarna lagras i en databas i Tyskland.

 

>Vad är mina rättigheter när det gäller dessa inspelningar?

Du har följande rättigheter: Rätt till information, rätt till tillgång, rätt till rättelse, rätt att bli glömd, rätt till dataportabilitet, rätt att inte bli föremål för ett beslut som enbart grundas på automatiserat beslutsfattande, rätt att göra invändningar och rätt att ta tillbaka ditt samtycke. För mer information om vad dessa rättigheter innebär, se vår policy för inspelning av telefonsamtal.

 

Vill du läsa vår policy för inspelning av telefonsamtal? Klicka här.